tiistai 19. elokuuta 2008

Menin käymään työpaikallani koska minulla oli vapaapäivä ja minulla oli asiaa sinne niin ajattelin
piipahtaa siellä.
Menin sisään liikkeeseen ja myös Nestori oli siellä käymässä ja me tervehdimme toisiamme
ja nyökkäsimme toisillemme.
Minä katselin itselleni jotain juhlavaatetta koska oli tulossa suku juhlat ja samalla juttelin
parin työkaverin kanssa.
Nestori kierteli siellä ja katseli tavaroita eipä hän tainnut mitään löytää itselleen sopivaa
tavaraa,niinpä Nestori lähti pois ennen minua.
Minä olin siellä vielä vähän aikaa ja lähdin minäkin pois sieltä kun löysin itselleni sopivan
juhlavaatteen.

Meni monta viikkoa ennenkuin tapasin Nestorin uudestaan,minun vuoroni oli taas olla töissä
ja minulla oli kiireinen aamu työpaikalla.
Siinä kiireen keskellä Nestori tuli liikkeeseen ja hän istahti rauhallisesti sohvalle ja seurasi
minun touhujani.
Nestori kysyi minulta;mitä sinulle kuuluu?Minä vastasin että ihan hyvää missä sinä olet
ollut kun sinua ei ole näkynyt moneen viikkoon?
Nestori vastasi;en ole ollut tuolla yläkerrassa moneen viikkoon vaan olen ollut sukuloimassa
naapurikunnassa ja siksi en ole ollut täällä.
Minä sanoin siihen että onko sinulla vaimoa tai lapsia?Nestori alkoi kertomaan itsestään
ja näin hän kertoi;
Nestorin vaimo oli kuollut 25 vuotta sitten ja hänellä oli poika ja tytär mutta molemmat
kuolivat auto onnettomuudessa 10 vuotta sitten,hän oli samassa autossa lasten kanssa,mutta
tuli iso rekka vastaan ja törmäsi lasten puolelle autoon mutta hän selvisi ihmeellisesti onnetto-
muudesta mutta hän jäi yksin ja hänellä on ikävä vieläkin vaimoa ja lapsia.
Kysyin miksi hän sanoo itseään kulkuriksi?Nestori vastasi siihen,siksi koska hän ei ole aina
täällä asumassa vaan hän kiertelee paikoissa jotka ovat hänelle rakkaita,hän käy omassa
kotitalossaan jonne on 20 kilometriä ja sitä taloa asustaa serkku perheensä kanssa,hän käy
tapaamassa serkkuaan ja viipyy aina jonkin aikaa 3viikosta 6 viikkoon ja sitten hän käy välillä
vaimonsa kotona ja viipyy vähän aikaa ja siksi hänestä tuli kulkuri ja hän palaa aina liikkeen
yläkertaan vierailujen jälkeen.
Niin tulin tuntemaan Nestorin ja hänen taustansa ja hän istui aikansa siinä,kun alkoi tulemaan
asiakkaita liikkeeseen niin Nestori lähti yläkertaan mutta hän palasi vielä takaisin iltapäivällä
liikkeen puolelle.

2 kommenttia:

Harakka kirjoitti...

Hyvin kirjoitettua tekstiä,oletko ite keksinyt tän tarinan,vai onko totuuden pohjalta,,mutta jos ite olet kirjoittanut,niin todella hyvin olet onnistunut!

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Kyllä minä olen sen itse kirjoittanut ja se on totuuden pohjalta.