maanantai 22. kesäkuuta 2009

Yhtenä yönä minä näin unta,minä olin kaupassa ja kiertelin siellä ja katselin tavaroita.Siellä oli kaksi myyjää ja juttelin heidän kanssaan.
Yhtä äkkiä toinen myyjistä kosketti minua ja hän sanoi hiljaa kuiskaten;tule tänne
ja hän lähti kohti toista huonetta ja minä seurasin myyjää.
Me tulimme suureen huoneeseen ja se oli hyvin valoisa ja huomasin että se oli hyvin suuri huone.
Sitten menimme käytävään joka muuttui pimeäksi ja sitten minua rupesi pelottamaan kovasti,minä yritin kysyä siltä myyjältä minne me ollaan menossa,mutta hän ei vastannut mitään,hän meni käytävää eteenpäin ja minä seurasin sitä myyjää.
Se käytävä oli pitkä,olimme varmaan kävelleet sitä käytävää 10 minuuttia ja sitten tulimme erään oven kohdalle ja se oli suljettu,mutta sieltä oven alta näkyi valoa.
Mutta suljetun oven takana oli joku ihminen ja se oli outoa kun sen suljetun oven takaa tuleva valo oli hyvin kirkas joka loisti sieltä.
Minua pelotti tosissaan,minä en päässyt pakoon,sillä en pystynyt juoksemaan,vaikka olisin halunnut paeta.
Se myyjä ei näyttänyt pelkäävän mitään,hän lähti kävelemään eteenpäin siellä käytävässä ja käytävä muuttui taas pimeäksi,kävelimme taas pitkää käytävää eteenpäin ja tulimme toiseen huoneeseen joka oli valoisa.
Mutta minä mietin sitä kuka oli siellä huoneessa,oliko se kenties hyvä haltija,joka valvoo kauppaliikken elämää.
Siihen minä heräsin,mutta se oli erikoinen uni.

2 kommenttia:

Harakka kirjoitti...

Oletpa nähnyt jännän unen!
Unista joku osaisi kertoa jotain, mitä tarkoittaa kaikki, mutta siinä minä en ole hyvä.
Valo ainakaan, ei voi tarkoittaa mitään pahaa, vaan pelkästään hyvää.

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Oli se jännä uni ja myös pelottava uni.En osaa sanoa valosta mitä se tarkoittaa mutta siinä unessa se oli salaperäistä ja pelottavaa.