keskiviikko 15. joulukuuta 2010

Tänään spr:n ystäväpalvelu vieraili dementiakodissa.Me menimme sinne ja esitimme ohjelmaa vanhuksille ja dementiakodin henkilökunnalle.
Me lauloimme monta joululaulua siellä ja monet vanhukset näyttivät tykkäävän siitä kun laulettiin joululauluja ja varmaan jonkinlaisia muistikuvia tuli heidän mieleensä koska muutama vanhus esitti toiveen joululaulusta laulettavaksi.
Minä lausuin joulurunon siellä dementia kodissa ja sitten ystäväpalvelun ihminen lausui myöskin runon.
Sitten lauloimme muutaman joululaulun ja sitten ystäväpalvelun vetäjä lauloi ja leikitti leipurilaulun ja me ystäväpalvelun ihmiset lauloimme ja leikimme mukana.
Se oli ihan kiva ja sopivan lyhyt leikittäväksi.
Päätimmme vierailun joululauluun,maa on niin kaunis.

Henkilökunta oli ystävällistä ja he tykkäsivät että menimme tervehtimään dementiakodin potilaita ja henkilökuntaa.Hoitajat sanoivat että oli mukava kun tulitte ja tulkaa vastakin käymään dementiakodissa, se tuo vaihtelua heidän arkeensa.

Myös itselle tulee hyvä mieli kun voi ilahduttaa toisia ihmisiä ja tuoda jotain iloa vanhusten elämään.

Kun olen käynnyt näillä laitosvierailuilla ja koen että tämä on minulle sellainen asia että haluan käydä ystäväpalvelussa laitoksissa ja kuten sanotaan että antaessaan saa ja olen itsekin saanut paljon näistä laitosvierailusta ja myös olen oppinut näkemään sen toisen puolen millaista siellä laitoksissa on.

Hoitajat tekee arvokasta työtä ja voimia heille että he jaksavat työssään.

Ei kommentteja: