sunnuntai 11. maaliskuuta 2012

Spr:n ystäväpalvelu vierali viime perjantaina vanhainkodissa.Minä lähdin myös mukaan sinne vierailulle.
Meillä oli monenlaista ohjelmaa vanhainkodissa esittettävänä,lauloimme yhdessä monenlaisia lauluja,sitten oli pieni tietokilpailu kuukausista ja vanhainkodin asukkaat tiesivät vastauksia niihin.
Sitten me taas lauloimme vanhaa laulua oravanpesä,se oli monelle tuttu laulu kun olivat
laulanneet sitä kansakoulussa.
Ystäväpalvelun vetäjä luki arvoituksia ja niihin piti tietää vastauksia,vanhainkodin
asukkaat tiesivät vastauksia arvoituksiin.
Minulla oli kaksi runoa ja minä lausuin runoja ja vanhukset tykkäsivät niistä
runoista.
Sitten meillä oli pieni voimistelutuokio,se oli mukava voimistelu,sai liikuttaa
käsiä pienen tarinan muodossa.
Lauloimme vielä yhdessä muutaman yhteislaulun ja lopuksi lauloimme virsikirjasta päivä vain ja hetki kerrallansa.

Monet vanhat ihmiset olivat iloisia kun menimme heitä tervehtimään,yksi mies sanoi
meille että on se ihanaa kun te tulette meitä katsomaan se piristää ja tuo arkeen
vaihtelua ja iloa.
Minulle tuli hyvä mieli ja olin sain kokea että itsekin saa siitä kun menee katsomaan
vanhainkotiin vanhoja ihmisiä.
Se on heille piristystä kun heitä käydään katsomassa ja se katkaisee myös arkea
kun heitä muistetaan ja järjestetään ohjelmaa heille.

2 kommenttia:

Harakka kirjoitti...

Hieno juttu, kaikille tuli hyvä mieli, niin vieraille kuin asukkaille!

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Vanhojen ihmiseten luona laitoksissa käyminen on tärkeää,asukkaat piristyy ja arkinen päivä katkeaa kun heitä käydään tervehtimässä.