sunnuntai 5. joulukuuta 2021

Itsenäisyyspäivän ruokaa ja jälkiruoka

Nopea Tiramisu Suklaakeksiä (cookies) 1 dl. Vahvaa kahvia. 2-3rkl sokeria Kuohukermaa tai maitorahkaa johon laitoin hieman sokeria Kaakaojauhe tai taloussuklaata rouhittuna Minä tein jälkiruuan; Nopea T´tiramisun Minä muokkasin hieman ohjetta,laitoin toisenlaisia suklaakeksejä (Mitä kaapista löytyy) Paloittelin keksit lasiastiaan ja kaadoin 1/2dl kahvia keksien päälle ja lisäsin kerma-rahkaseoksen keksien päälle ja lopuksi ripottelin taloussuklaata päälle. Minä muuntelin ohjetta ja en laittanut määriä, minä tein oman pääni mukaan. Minä ja mieheni juhlittiin itsenäisyyspäivää etukäteen, ostin valmis kinkun kaupasta ja paistoin lanttulaatikot eilen siis lauantaina. Punajuuri salaattia oli myös liisäksi tarjolla ja lisäksi laitoin kuohukermaan punajuuri lientä ja sitä sai laittaa punajuuri salaatin päällle. Minä laitan kuvan päivällisestä,oli tarjolla keitetyt perunat,tein kinkulle valkoisen kastikkeen;sulatin oivariinia kattilassa ja lisäsin vehnäjauhoja ja sekoitin ne keskenään ja lisäsin vettä ja annoin saostua,lisäsin suolaa, ripaus jauhettua maustepippuria ja hieman yrttiliemi kuutiota ja lisäsin kastikkeeseen hieman ruokakermaa ja annoin kiehahtaa. Lisäksi tarjolla oli lanttulaatikkoa,minä paistoin ne lauantaina 4.12.2021 ja lisäksi oli punajuuri salaattia, tein kermasta kastikkeen punajuuri salaatille ja lisäsin punajuuresta nestettä kerman joukkoon.

4 kommenttia:

Tarja K/Ruusu-unelmia ja villasukkia kirjoitti...

Teillä on ollut herkullinen juhla-ateria! Hyvää itsenäisyyspäivää!

Päivien ilot kirjoitti...

Kiitti tiramisun ohjeesta. Menee kokeiluun. 🥰
Nam! herkullinen ateria teillä ollut!
Nautin pyhistä myös ,kun voi syödä juhlavammin.
Hyvää itsenäisyyspäivää!

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Kiitos Tarja,hyvää itsenäisyyspäivän iltaa sinulle!

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Kiitos Päivi. Minä nautin myös juhlapyhiä niin silloin voi syödä paremmin
ja voi herkutella🤗 Kiitos ja mukavaa alkanutta viikkoa sinulle!