tiistai 19. elokuuta 2008

Eräänä päivänä tapasin kulkurin kun olin töissä kaupassa,hän tuli juuri silloin käymään kun olin
laittamassa liikettä kiinni ja olin silloin yksin työvuorossa.
Se kulkuri tuli vain sisään ja katseli ympärilleen,se kulkuri oli erikoisesti pukeutunut,hänellä oli
pitkä ruskea takki päällä ja lierihattu päässä ja kasvot olivat kurtussa.
Hän katseli aikansa ympärilleen ja kyseli tavaroista ja hintoja ja lopulta hän osti astioita,vaatteita
ja hän maksoi ostoksensa.
Sitten hän vielä oli vähän aikaa siinä ja minä kysyin mistä sinä tulet ja kuka sinä olet?
Hän vastasi että hän asuu tämän kaupan yläkerrassa ja hänen nimensä on Nestori,hän on asunut
jo vuosi kymmeniä tuolla yläkerrassa ja hän tietää tarkalleen tämän kauppaliikkeen tapahtumat ja myös monia myyjiä on nähnyt tämän liikkeen palveluksessa ja monenlaisia asiakkaita on tullut ja mennyt tuosta ovesta.
Minä kysyin Nestorilta eikö kukaan ole sinua nähnyt ja tietääkö kukaan sinusta että asut tuolla
yläkerrassa?Nestori vastasi salaperäisesti hymyillen,kyllä monikin tietää minusta ja he tietävät että minä asun tuolla mutta ne jotka tietää sen he ovat myyjiä jotka täällä työskentelevät mutta monikaan asiakas ei sitä tiedä.
Sitten Nestori jatkoi ja sanoi;minä olen monet kerrat täällä yksin ollessani liikkunut kun liike on suljettu niin kuljen hiljaa täällä ja katselen ympärilleni ja nautin siitä hiljaisuudesta mikä on iltasella ja yöllä kun päivällä on kovin rauhatonta,silloin olen enimmäkseen omissa oloissani tai seuraan tämän liikkeen elämää tuolta nurkasta ja minua ei kukaan huomaa.

Nestori jutteli siinä aikansa ja hän lähti ostoksineen yläkertaan omaan rauhaan.
Siitä alkoi minun ja Nestorin tuttavuus.

Ei kommentteja: