keskiviikko 25. maaliskuuta 2009

Minä näin unta eräänä yönä,minä kävelin metsässä ja näin kaukaa talon.
Minä kävelin sitä taloa kohti ja se talo oli väriltään punainen ja ikkunan pielet valkoiset.
Piha oli kaunis ja siellä oli paljon kauniita kukkia.
Minä menin sinne taloon sisälle ja se talo oli vanha hirsi rakennus,siellä oli iso
pirtti ja sitten oli keittiö.
Se pirtti oli vanhanaikainen ja siellä oli penkki ja keskellä lattiaa oli keinutuoli.
Siellä pirtissä olivat nainen ja mies ja heillä oli 6 lasta.
Minä menin istumaan penkille ja katsoin talon elämää,lapsia oli 3 poikaa ja 3 tyttöä.
Keittiössä oli vanhanajan puuliesi ja siellä nainen keitti ruokaa perheelleen ja mies
teki suutarintöitä.
Lapset tulivat luokseni ja he pyysivät minua ulos mukaansa,me menimme tallille ja siellä oli yksi hevonen,Pertti niminen poika kiipesi hevosen selkään ja se hevonen säikähti ja se lähti sieltä laukkaamaan Pertti selässään,me muut olimme kauhuissamme
ja yhtäkkiä se hevonen pysähtyi ja Pertti oli kauhuissaan ja se hyppäsi hevosen selästä ja minä menin sen hevosen luokse ja juttelin sille rauhoittavasti ja annoin
myös sokeria ja minä kiipesin hevosen selkään ja se lähti laukkaamaan.
Minua ei pelottanut yhtään ja me mentiin yhtä laukkaa,kauniit metsä maisemat vilahtivat ohitsemme ja me tulimme ison portin luokse ja hevonen pysähtyi yht äkkiä
ja minä katsoin ihmeissäni minne me tulimme.
Olin vielä hevosen selässä ja yht äkkiä portti aukesi itsestään ja ihan tuntui siltä että pitäisi mennä siitä portista ja minä ratsastin hevosella portista sisään.
Kun olimme portin toisella puolen niin olin yllättynyt näkemästäni,eteeni avautui
kaunis maisema,siellä oli erilaisia puita,joissakin puissa oli valkoisia kukkia,
minä ratsastin eteenpäin ja siellä tuli joki vastaan,se virtasi hiljaa ja ruoho oli
ympärillä vihreää ja siellä oli niin rauhallista ja kuului vain lintujen iloinen viserrys.
Hevonen oli myös levollinen ja se meni hiljaa eteenpäin ja kuin nauttien kauneudesta ja siitä ihanasta hiljaisuudesta.
Minä ratsastin eteen päin ja eteeni tuli lisää eläimiä,siellä oli kaikenlaisia eläimiä,koiria,kissoja ja myös metsän eläimiä näin siellä ja kaikki ne eläimet olivat sovussa ja ne leikkivät toistensa kanssa.
Se oli niin kaunista ja ihanaa,mutta sitten hevonen kääntyi takaisin päin ja me lähdimme takaisin,minä en olisi halunnut lähteä sieltä pois,mutta hevonen ei ollut kuulevinankaan kun pyysin sitä jäämään sinne minun kanssani ja me tulimme takaisin portista samalle polulle.

Mutta sitten minä heräsin siitä unesta,se oli kaunis ja ihana uni.

3 kommenttia:

Harakka kirjoitti...

Olipa kaunis uni!
Varmaan sua harmitti, kun heräsit, olisi halunnut, että jatkuisi aina vaan!

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Se oli ihana uni ja kyllä harmitti herätä siihen.
Olisi ollut kiva nähdä miten uni jatkuu:)

Harakka kirjoitti...

Sun pitää ajatella illalla sitä untasi paljon, jos vaikka tulisi uudelleen uniisi!