sunnuntai 3. marraskuuta 2019

Pyhäinpäivän tein Maatiaispossun ulkofilee lehtipihvistä ruuan.

Ohje: 
2 Lehtipihviä
Sipulia
Suolaa 
Maustepippuria tai mustapippuria ripaus

Ruskista lehtipihvit paistinpannulla ja mausta pihvit suolalla
ja mausteela ja pilko sipuli ja lisää lihan päälle.

Minä laitoin vielä pehtipihvit paistovuokaan ja paistoin vielä uunissa 200 C  noin 2 ja puoli tuntia.
Tuli hyvin mureaa.

Kastike                          (Ruokailija määrän mukaan)

2 rkl  voita
          Vehnäjauhoja
Suola     ( Oman maun mukaan.)
Ripaus Maustepippuria
1/2 dl Ruokakermaa tai mitä kaapista löytyy
Yrtti kasvisliemi


Anna voi sulaa ja lisää vehnäjauhot ja hämmennä kun se alkaa hieman
ruskistua,lisää vesi ja anna sen kiehua.

Lisää suola,mauste ja voit halutessasi lisätä ruokakermaa.
Minulla oli yrtti kasvisliemi kuutio,laitoin sitä pienenä muruna jonkun verran.

Kastikkeesta tuli hyvää.
Minä keitin perunoita,riisiä ja salaattia ja myös Apetit Maissi ja paprikasekoitus.

Minä laitan kuvan pyhäinpäivän ruuasta. Klikkaa kuvaa suuremmaksi.





 Minä leivoin Mokkakakkua eli Mutakakkua pyhäinpäiväksi.  ( Se löytyy sillä nimellä netistä)
Siitä tuli hyvää.  Minä laitan siitä kuvan.


Klikkaa kuvaa suuremmaksi.
 

6 kommenttia:

Liisa kirjoitti...

nam`,mitkä herkut,:)
Pyhä ruokaa on mukava tehdä...ja syödä pyhäisin.ja ruoka kruunata raikkaalla salatilla,arkena "arkisempi -ruoka".
Tuota kakku kyllä pitää kokeilla(googletankin heti),niin herkullisen näköinen
Oikein ihanaa sunnuntai-iltaa,pirre! ja
Mukavaa alkavaa viikkoa!

Nila kirjoitti...

Kyllä näin pyhäinpäivänä piti herkutella myös täällä. Hienolta näyttää myös siellä.

Kristiina / Kauniimpaa kuin koskaan kirjoitti...

Ihania herkkuja🤗Nam❤

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

On se mukavaa laittaa juhlapyhinä parempaa ruokaa.
Hyvää alkanutta viikkoa sinulle Liisa:)

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Kiitos Nila:)

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

🤗 😊