lauantai 16. maaliskuuta 2019

Helppo Kookos-kanakastike

Maustamaton kananpojan filee   (Ruokailijamäärän mukaan)
Puoli  Sipulia
Ananasta ja ananas mehu
!/2-1dl vettä
Vajaa 1/2 dl Vehnäjauhoja
Apetit maissi paprika sekoitus
1/2 tl suolaa
Ripaus Currya
 ruokakermaa ( Laita ruokakermaa oman mielesi mukaan)
1/2 dl     Kookosmaitoa tai kermaa
Omena
 
Paista kananpojan pannulla tai uunissa paisti vuoassa 175C  1h 20-30minuuttia
Mausta kananpojan fileet suolalla, currylla tai grillimausteella

Minä paistoin  Kananpojan fileet uunissa ja otin paistettuani kananpojan fileet jäähtymään.

Kastike:
1/2 dl- 1dl Vettä
Vehnäjauhoja   ( Minä laitoin ihan vähän vehnäjauhoja niin ettei se liikaa saostu)

Kiehauta vesi ja lisää vehnäjauhoja ja sekoita koko ajan. Minä en antanut saostua,
lisää ruokakerma ja suola ja  kookos ja sekoita sitä, lisää sipuli ja mauste.
Lisää Ananas ja omena joukkoon.
Voit lisätä halutessasi lisätä kananpojan fileet kastikkeeseen.
Anna kastikkeen kiehua pienellä lämmöllä noin 3 Minuuttia.


Tarjoile keitetyn riisin ja vihreän salaatin kanssa.
Minusta kookos-kanakastike oli helppo valmistaa ja siitä tuli tosi hyvää.

Minä katselin kookos-kanakastike ruokaohjeita netistä ja olen muutellut sitä.
En ole koskaan ennen tehnyt kookos-kanakastiketta, niin ajattelin kokeilla sitä ja siitä tuli
yllättävän hyvää.



 

6 kommenttia:

Metsäntyttö kirjoitti...

Minä voisin myös kokeilla tätä. Olen tehnyt melko usein maustetuista kanasuikaleista kastiketta lisäämällä sen ruokakerman, mutta tästä sun ohjeesta saisin vähän vaihtelua. Usein tulee pyöritettyä aina niitä samoja sapuskoita.

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Minulla on myös samalla tavalla että tulee tehtyä sapuskoita,mutta ajattelin kokeilla
erilaista kanakastiketta kookoksen kanssa. Vaihtelu piristää:)

Liisa kirjoitti...

Kiitos hyvästä ohjeesta! Pirre!
kokelen koska tykkään kookoksesta:)
..niinkuin todettu vaihtelu piristää:)
Mukavaa alkavaa viikkoa!,sinulle!

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Kiitos ja hyvää alkanutta viikkoa sinulle Liisa:)

Harakka kirjoitti...

Kiva, että olet alkanut laittaa blogiisi myös ruokaohjeita ja hyvältähän ne näyttävätkin!
Pitääkin kokeilla!
Hyvää kevään odotusta sinne teille!

pirren omat jutut ja käsityöt kirjoitti...

Kiitos. Minä laitan ruokaohjeita blogiini silloin tällöin,minulla on myös aikaisemmin
laitettuja ruokaohjeita blogissani. Ne löytyy sivupalkista oikealta puolen.
Hyvää kevään odotusta myös sinulle:)